WMH Blog

“De druppel op een gloeiende plaat”, zo omschrijft pater Serge Desouter zijn werk in Madagaskar. Hij voegt er direct aan toe dat het een zeer gewaardeerde druppel is: “Voor de gemeenschap daar is het een verademing van sympathie en hulp die uit een onverwachte hoek...

Koen Timmers zet zich al jarenlang in voor innovatieve projecten die zijn passies voor technologie en lesgeven combineren. Met zijn nieuwe ‘Innovation Lab Schools’ hoopt hij nu meer leerlingen dan ooit te bereiken....

Schoolkinderen moeten de vruchten plukken van onze steun aan onderwijsprojecten over de hele wereld. Daarom houden we steeds de vinger aan de pols bij de verschillende organisaties waarmee we samenwerken, maar ook bij de leerlingen zelf. We spraken bijvoorbeeld met Joseph, een enthousiaste leerling van...

Mag je jezelf een Afrika-expert noemen als je al zo’n dertig jaar journalistiek werk verricht in Afrika? Als je de vraag aan Peter Verlinden zelf stelt, zal hij hoogstwaarschijnlijk antwoorden met een twijfelachtig en bescheiden ‘mwooah’. Wij zagen in hem echter een geschikte informatiebron om...

VIA Don Bosco ondersteunt al vijftig jaar lang beroepsscholen en tewerkstellingsbureaus in verschillende Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse landen. Dat doen ze ook in El Salvador, waar de organisatie vooral inzet op beroepsopleidingen voor de meest kwetsbare jongeren....

Haar hele academische carrière heeft Dr. Goedele De Clerck gewijd aan onderzoek naar de leerprocessen van doven en slechthorenden. Ze is een idealiste en begrijpt vanwege haar eigen ervaring als slechthorend persoon maar al te goed welke struikelblokken dove kinderen tijdens hun opvoeding tegenkomen. Haar...